Om deze reden moet ‘The Imitation Game’ een Oscar winnen

Over ongeveer anderhalve week worden de Ocarnominaties bekend gemaakt. Om er zoveel mogelijk in de wacht te slepen voor ‘The Imitation Game’, past The Weinstein Company een hele unieke strategie toe. In de nieuwste advertenties voor de film wordt niet gezegd dat de film geweldig is of dat hoofdrolspeler Benedict Cumberbatch zo een goede acteur is. Nee in de nieuwe advertenties gaat het over de homoseksuele codebreker Alan Turing, het onderwerp van de film.

Met een aantal citaten van belangrijke mensen uit de technologiesector wordt de lezer eraan herinnerd hoe belangrijk Alan Turing was. De directeur van Google zegt bijvoorbeeld: “Iedere keer dat je een telefoon of computer gebruikt, gebruik je de ideeën die Alan Turing heeft uitgevonden.” Volgens Deadline zullen er nog meer advertenties komen, waarin Turing wordt geprezen door militaire kopstukken en voorvechters van gelijke rechten. Het is een slimme tactiek van de filmstudio, maar volgens The Wrap ook een hele doorzichtige manier om een schuldgevoel te creëren. “Ze zeggen niet direct dat we hem een Oscar verschuldigd zijn of veel kassucces, maar ja, hoe kunnen we anders onze schuld aan hem aflossen?”

Lees ook:Het is officieel, we krijgen ‘Independence Day 2′
Lees ook:Nieuwe regisseur voor derde ‘Star Trek’ is bijna gevonden
Lees ook:“Stop getting Bond wrong!”
Lees ook:Het is tijd voor de ‘Age of Ultron’
Lees ook:Robert Rodriguez maakt remake van cultklassieker

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>