Seven Psychopats nu op Blu-ray en DVD

seven-psychopaths-poster-headerDe zwartgallige misdaadcomedy Seven Psychopaths, van regisseur en Oscarwinnaar Martin McDonagh is nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD.

De film gaat over scenarioschrijver Marty (Colin Farrell). Marty worstelt met zijn nieuwe script ‘Seven Psychopaths’, het enige wat hij nodig heeft is een beetje inspiratie. Marty doet alles voor een goed verhaal en raakt betrokken bij de criminele dognapping activiteiten van zijn beste vriend Billy (Sam Rockwell) en zijn partner in crime Hans (Christopher Walken). Op het moment dat Billy en zijn handlanger Hans de schattige Shih Tzu van gangster Charlie (Woody Harrelson) ontvoeren, blijkt dat er met Charlie niet te spotten valt. Hij is onvoorspelbaar, extreem gewelddadig en volkomen bereid om de dognapper van zijn hondje te doden. Tot overmaat van ramp krijgen Marty en Billy ook nog eens onverwacht bezoek van psycho Zachariah (Tom Waits) – en zijn witte konijn. Marty heeft uiteindelijk genoeg inspiratie voor zijn script, maar of hij het nog na kan vertellen…

Bekijk de trailer:

Het is de tweede keer dat regisseur McDonagh samenwerkt met Farrell. Eerder speelde Farrell in de film In Bruges van McDonagh. Net als die film heeft Seven Psychopaths dezelfde humor gecombineerd met drama. Maar de humor overheerst, waardoor emoties in de film minder de nadruk hebben. Om deze film echt leuk te vinden, moet je wel van zwarte humor houden, want daarvan bevat de film een uitgebreide dosis (vergelijkbaar met The Big Lebowski). De dialogen in de film zijn geniaal en maken de film tot een must see.

Seven Psychopaths - Images-02

De acteurs zijn perfect gecast als psychopaten in de film. Colin Farrell als scriptschrijver Marty, die een alcoholistische Ier in Hollywood is met een writer’s block. Sam Rockwell als de doorgedraaide Billy Bickle, die Marty een handje helpt met zijn nieuwe script (Seven Psychopaths) maar die ondertussen de overhand krijgt. Christopher Walken, die als Kieslowski een van zijn beste psychopaten in jaren speelt en samen met Bickle een handeltje heeft waarmee ze honden stelen om daarvoor vindersloon op te strijken bij het terugbrengen. En niet te vergeten de gestoorde gangster, gespeeld door Woody Harrelson op zoek naar zijn ontvoerde hondje. Verdere rollen zijn voor Tom Waits, Abbie Cornish en Olga Kurylenko.

seven-psychopaths1-2

De sterke cast, zwarte humor, opvallende dialogen en korte verhalen, die tussendoor worden verteld, maken dit tot een leuke film die je in je collectie moet hebben.

Met dank aan: E-one.