Total Recall nu op Blu-ray en DVD

De remake is nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD!

Het verhaal

Twee supernaties, Euromerica en New Shanghai, zijn in oorlog met elkaar voor de suprematie. Douglas Quaid (Colin Farrell), een fabriekswerker uit New Shanghai, begint te vermoeden dat hij een spion is, alleen weet hij niet aan welke zijde hij strijdt. Ondertussen plant Vilos Cohaagen (Bryan Cranston), de leider van Euromerica, onder het mom van de bescherming van z’n volk, een geheime aanval op New Shanghai.

Remake

Wie kent het origineel nou niet uit 1990 dat werd geregisseerd door onze Paul Verhoeven met Arnold Schwarzenegger in de hoofdrol. De nieuwe film bevat nog steeds bepaalde elementen uit die versie, zoals het personage Douglas Quaid, het bedrijf Rekal en het principe van “valse herinneringen inplanten”. De rest is allemaal anders. Er is geen tripje meer naar Mars; we blijven gewoon op aarde. Quaid is een geen bouwvakker, maar een technicus en heeft geen zendertje in zijn hoofd maar een gsm ingebouwd in zijn hand, zodat ze hem kunnen opsporen. Allemaal aanpassingen die het origineel niet schaden maar juist een frisse wind door deze film laten waaien.

Goede cast

Meestal zijn we een spierbundel in de hoofdrol gewend zoals Arnold, Stallone, Vin Diesel of bijvoorbeeld The Rock. Farrell laat zien dat dat niet hoeft. Hij is natuurlijk minder breed dan zijn voorganger maar komt toch goed over als een actieheld. De vrouwelijke hoofdrollen zijn prima gecast met Kate Beckinsale en Jessica Biel. Een van de verrassingen van de film blijft toch mister Breaking Bad, Bryan Cranston. Zijn rol als schurk Vilos Cohaagen is voortreffelijk. Cranston laat zien dat hij naast Breaking Bad gemakkelijk verschillende serieuze rollen kan spelen.

Conclusie

Total Recall laat zien dat een remake niet helemaal hetzelfde hoeft te zijn. De veranderingen die zijn gemaakt zijn juist goed en frisser dan andere remakes van oude blockbusters. De visuals zijn adembenemend en spatten van het scherm. Zeker op Blu-ray! Met een goede cast, leuk verhaal en mooie beelden zorgt Total Recall voor een prima filmavondje. En vergeet niet de vele extra’s, die op de Blu-ray en DVD staan, te checken.

Met dank aan: Way To Blue