Oblivion Blu-ray review

Tom Cruise speelt de hoofdrol in Oblivion, de nieuwe film van regisseur Joseph Kosinski (TRON: Legacy) en producent Peter Chernin (Rise of the Planet of the Apes) die nu verkrijgbaar is op Blu-ray en DVD.

Het verhaal

De wereld is vergaan door een jarenlange nucleaire oorlog. De overlevenden kunnen niet meer op de grond leven en zijn genoodzaakt om op wolkenniveau een nieuw bestaan op te bouwen. Beneden op de aarde leven aliens die tegen de straling kunnen. Soldaat Jack Harper is één van de laatste robotreparateurs op aarde vanwege een grote operatie om belangrijke grondstoffen te verkrijgen. Zijn missie zit er bijna op, totdat hij een vreemdeling redt uit een neergestort ruimteschip.

Tom Cruise is back!

Na de ietwat tegenvallende Jack Reacher eerder dit jaar keert Cruise terug met de blockbuster Oblivion. Zelf heeft Cruise al lang niet meer in een Scfi film gespeeld. Zijn laatste Scfi film voor Oblivion was Minority Report uit 2002. Tom Cruise speelt de rol van robotreparateur Jack Harper uitstekend. Zijn rol in de film is ook echt een typische Tom Cruise-rol en past perfect bij hem. Als je naar de looks van Tom Cruise (inmiddels 50 jaar) kijkt, lijkt het alsof de tijd stil heeft gestaan sinds bijvoorbeeld Top Gun uit 1986. De man is amper veranderd en doet nog steeds alle stunts zelf. Ook de andere rollen zijn goed gecast. Onder andere Morgan Freeman is ijzersterk. In Oblivion kun je goed zien dat hij geniet van zijn rol als leider van de Scavengers.

Trailer:

Beeld en geluid:

De visual effects van deze sci-fi film zijn heel fraai en spatten van het scherm. Aan te raden is dat je het dan ook bekijkt op een High Definition scherm met 1080p. De kleuren in de film zijn heel futuristisch en passen perfect bij deze film. De muziek van Oblivion kan helaas echter niet tippen aan de muziek van de eerdere film van Kosinski genaamd Tron: Legacy. Toen kreeg hij hulp van de bekende band Daft Punk.

Extra’s:

De Blu-ray bevat exclusieve bonus materiaal zoals:

- Deleted Scenes

- Promise of a New World: The Making of Oblivion

- M83 Isolated Score

- Feature Commentary with Tom Cruise and Director/Story Writer Joseph Kosinski.

Flink wat extra’s voor deze film. Zeker The Making of Oblivion (ruim 50 minuten!) is aan te raden om te checken nadat je de film hebt gezien. Erg interessant ook om te zien hoe de special effects tot stand komen.

Conclusie:

Een sterke cast met Freeman en Cruise, visueel prachtige beelden en een interessant verhaal met leuke twist maken Oblivion één van de betere SFi films van dit jaar, die je zeker moet hebben op Blu-ray.

Met dank aan: Triple P entertainment