Lawless nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD

lawlessDe keiharde misdaadfilm Lawless is nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD.

De Bondurant Boys is een beruchte bende die drank smokkelt door Franklin County tijdens en na de drooglegging. De bende bestaat uit de drie broers. Forrest is de oudste, fel, onverwoestbaar en de volmaakte zakenman. Howard de middelste broer, is een grote man belaagd door de verschrikkingen, die hij heeft gezien tijdens de Grote Oorlog. Jack is de jongste, heeft een voorliefde voor luxe en droomt er van om Franklin County te verlaten. Gedreven en opgejaagd proberen deze mannen een bedrijf te runnen. Ondertussen worden ze verliefd, vechten ze om hun hoofd boven water te houden terwijl ze hun familie zien sterven, het bedrijf van hun vader zien mislukken en de wereld ten onder zien gaan door depressie en droogte.

Bekijk de trailer:

De nieuwe film van John Hillcoat komt meer in de buurt van zijn Western The Proposition dan zijn recente apocalyptische drama The Road. Lawless is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over de Bondurant broers die in Virginia een illegale brouwerij runnen en het ondertussen opnemen tegen corrupte agenten. De film heeft een perfecte mix van harde actie met romantiek en broederliefde. Het ene moment lijkt het alsof je een maffiafilm kijkt, het andere moment gaat het er romantisch aan toe. Van langzamer naar snel; het afwisselende tempo maakt de film tot een fijne rit.

WETTEST COUNTY Scene  16
De cast is sterk, met Guy Pearce die de doorgedraaide agent Charlie Rakes speelt, Tom Hardy die de harde en stille oudste broer vertolkt en Shia LaBeouf die – zoals we hem wel vaker zagen – de rol speelt van een ambitieuze, zelfverzekerde jongen. De vrouw van het verhaal is Jessica Chastain als Maggie Beauford. Ze speelt haar rol van de uit Chicago-afkomstige vrouw, die vlucht voor wat mannen haar daar hebben aangedaan en verliefd wordt op een van de broers, perfect.

jumbo-lawless630-jpg_002803

Met Lawless heeft John Hilcoat een perfecte mix neergezet tussen drama, actie, romantiek en fantastisch acteerwerk. De film spat van het scherm en ziet er goed uit op Blu-ray. Lawless is een coole mafiafilm die zeker in je assortiment thuishoort.

Met dank aan: Paradiso Home