Dredd nu verkrijgbaar op Blu-ray 3D en DVD

Dredd is vanaf nu verkrijgbaar op Blu-ray 3D en DVD

Judgement is coming…

Het verhaal:

Dredd neemt ons mee naar de straten van Mega City One, een eenzame plek op de vervloekte aarde. Judge Dredd (Karl Urban) is de meest gevreesde rechter van de Straatrechters, met de macht om de wet te handhaven, overtreders te bestraffen en hen – indien nodig – ter plekke te executeren. Hij neemt het samen met aspirantrechter Cassandra Anderson (Olivia Thirlby), die paranormale krachten bezit, op tegen Ma-Ma (Lena Headey), het hoofd van een drugsbende, die handelt in een nieuwe drug (waarmee de realiteitszin wordt aangetast) en zich schuilhoudt in een enorm flatgebouw genaamd Peach Trees.

Dredd is back:

Judge Dredd is geen vreemde in de filmwereld. In 1995 kwam er al een film uit over Dredd met Sylvester Stallone in de hoofdrol. Die film flopte enorm, omdat deze zich te veel op Stallone richtte. De nieuwe film zal daarom meer om de stripboeken draaien en Karl Urban komt beter uit de voeten als Dredd dan Stallone toentertijd.

Het feit dat Urban gedurende de gehele film zijn helm op heeft, past sterk bij het personage uit de stripboeken. Hij speelt een rauwere en grimmiger versie dan Stallone, zoals regisseur Travis het voor ogen had. In deze versie van de film zitten minder grappen gemaakt door Dredd zelf. De grappen worden juist gemaakt door diegene, die zich aan de verkeerde kant van Dredds wapen bevinden.

Dredd vormt in de film een mooi duo met Thirlby als “rookie judge” Anderson. Ze vormen de perfecte tegenpolen van elkaar. Want, terwijl Dredd het geweld met fysieke kracht bestrijd, gebruikt Anderson haar helderziende krachten. De bad guy of beter gezegd bad girl van de film is Ma-Ma gespeeld door Lena Headeys (bekend van de serie Game of Thrones waarin ze Cersei Lannister speelt).

Perfecte 3D:

Ma-Ma handelt in een drug genaamd Slo-Mo, die de tijd van de gebruiker doet vertragen. Dit levert mooie 3D effecten en scenes op. De actiescenes zijn heel hard maar ook goed uitgewerkt in 3D. De vuurgevechten in de film worden allemaal in vertraging afgespeeld zodat je de kogels in 3D door je huiskamer ziet vliegen. Eindelijk weer lekker knallen zoals in de jaren tachtig films! Iets wat we weinig zien bij de huidige actiefilms. Deze film is denk ik ook wel een van de betere 3D film die ooit uitgebracht is en is de overweging een 3D scherm aan te schaffen waard.

Conclusie:

Dredd is toch wel een verrassing van vorig jaar. Toen de eerste trailer verscheen waren we allemaal wat afwachtend. Na de eerste slechte film hadden we niet verwacht dat de Dredd personage nog iets kon toevoegen. Deze film is goed uitgepakt. Liefhebbers voor keiharde actie zullen hiervan smullen. Hopelijk blijft het niet bij deze ene film want er zijn nog genoeg verhalen uit de stripboeken die verfilmd kunnen worden. Give us more!

Bekijk nog eens de trailer:

Met dank aan: E-one