The Expendables 2 nu verkrijgbaar op Blu-Ray en DVD

De coolste actiefilm van 2012! The Expendables 2 is nu verkrijgbaar op Blu-Ray en DVD.

Het verhaal
CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

Alles meer
Het eerste deel stond niet echt bekend als een film met een diepgaande verhaallijn maar het vervolg is toch bijzonder goed uitgepakt. Het verhaal is op een moment zelfs best emotioneel te noemen. De elementen, die hetzelfde zijn gebleven als in het eerste deel, zijn de harde over de top actiescènes en de mega gespierden actiehelden. Dit keer zo mogelijk zelfs nog meer actie en extra (oude) bekende acteurs. Wapens, explosies, martial arts, bloed en humor ontbreken niet in de film. Expendables laat zien dat er nog altijd een plek is voor actiefilms van deze soort, ook in 2013.

Bekijk de trailer:

Meer oude helden
Grote guns, over de top actie scenes, spierbundels en catchy oneliners zijn allemaal elementen van een echte jaren ’80 en ’90 actiefilms, die terugkomen in The Expendables. Wat de film bovendien speciaal maakt, is dat de helden uit die actiefilms stuk voor stuk terugkeren. Arnold en Willis kregen beide zelfs een iets grotere rol dan in de eerste film. Grappig zijn de scenes tussen de twee helden, waarbij Arnold en Willis elkaars oneliners (uit de oude actiefilms Die Hard en Terminator) afpakken. Twee andere oude bekenden, die terugkeren zijn Chuck Norris en Jean Claude Van Damme. Norris ziet er nog fit uit voor iemand van 72 jaar en Van Damme laat zien dat de rol van bad guy hem op het lijf is geschreven. Maar ook de jongere cast, bestaande uit acteurs Liam Hemsworth als Billy the Kid en Yu Nan als Maggie, doet niet onder voor de ‘oude’ helden in deze film.

Conclusie
The Expendables 2 was de actiebioscoopfilm van 2012 en wordt de Blu Ray film van 2013. Het verhaal van The Expendables 2 is vele malen beter dan de vorige film en de actiescènes zijn nog indrukwekkender. Arnold, Stallone, Norris, Willis en Van Damme! Nu de twee films zo’n succes zijn, zal er zeker een derde deel uitkomen. Maar wie o wie zal hier in spelen?? Steven Seagal? Jacky Chan? Of misschien Clint Eastwood? Voorlopig hebben wij in ieder geval nog geen genoeg van The Expendables!