Man on a Ledge nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD

De spannende thriller Man on a Ledge is nu verkrijgbaar op Blu-ray en DVD.

Het verhaal

Wanneer politieagent Nick (Sam Worthington) onterecht veroordeeld wordt voor een misdaad, grijpt hij de eerste mogelijkheid aan om te ontsnappen. Na zijn ontsnapping wil hij nog maar één ding; zijn onschuld bewijzen. Hij klimt op het dak van een hotel en dreigt naar beneden te springen. De politie besluit op Nick’s verzoek de vrouwelijke onderhandelaar Lydia (Elizabeth Banks) in te schakelen om met hem te gaan praten. Nick doet er alles aan om zijn onschuld te bewijzen en gaat daarbij, met behulp van zijn broer (Jamie Bell), geen enkel gevaar uit de weg. Hij heeft de hulp van Lydia nodig om zijn doel te kunnen bereiken. Terwijl Lydia in een tweestrijd verkeert, worden de kansen van Nick steeds geringer.

Niet alleen actieheld

Sam Worthington kennen we van actiefilms zoals Clash of the Titans, Terminator: Salvation en natuurlijk Avatar. Na het zien van deze film blijkt echter wel weer dat de acteur meer in zijn arsenaal heeft. Worthington is met goed acteerwerk en deze serieuzere rol de ster van de film. Als de hoofdrolspeler draagt hij de hele film. Hopelijk komen er meer van dit soort rollen op zijn pad, want dit smaakt naar meer.

Bekijk de trailer:

Hoogtevrees

Bijna de volledige film speelt zich, zoals de titel van de film doet vermoeden, op de richel van het hotelgebouw af. De camera shots zijn dan ook vooral van bovenaf opgenomen. Bijzonder is dat Sam Worthington tijdens de opnames daadwerkelijk op de richel heeft geacteerd, vastgeketend met een kabel. Een knap staaltje acteerwerk, want voor deze rol moet je geen last van hoogtevrees hebben. De film is opgenomen in New York, waar alleen maar grote wolkenkrabbers staan. Altijd al eens het gevoel willen hebben bovenop zo’n torenhoog gebouw te staan? Dan krijg je met deze film goede indruk.

Conclusie

Man on a Ledge is een zinderde spannende thriller/misdaadfilm die veel verrassende twists heeft en zorgt dat je op je puntje van je stoel zit. Prima cast, spannend tot het einde en hoogtevrees (zonder écht bang te hoeven zijn) zorgen voor een leuk filmavondje. Zet de popcorn maar klaar!

Met dank aan: Eone